Słynne bitwy - scenariusze

Miejsce codziennych dyskusji na wszelkie tematy.

Awatar użytkownika
Vondagar
Posty: 2692
Rejestracja: 01 maja 2007, 12:00
Lokalizacja: Mielec

Słynne bitwy - scenariusze

Postautor: Vondagar » 14 lut 2011, 10:17

Bitwa pod Racławicami

Obrazek



Przdate źródło:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Racławicami

http://www.kosciuszko.edu.pl/content/powstanie/ik.html






Rosja

kawaleria jest w miare dobrze odwzorowana wychodzi ze ruski szwadron ma 85, sotnia kozacka to 100 ludzi, szwadrony podamy w 1:1, sotnie nieco przeliczymy

kawaleria:
22xoddzialy huzarów
15xoddziałow kozaków
zatem sily kawleryksie 3070!

Wiemy że Tormosow miał:
7 x husarzy
7x kozaków


Zatem bataliony ruskie to srednio 450 a nie jak orientacyjnei błednie poprzednio przyjołem 300, co ciekawe polski batalion to 200... mysle ze lzejsze unity w rosji zaczepne to ok. 400 na batalion, wieskze to i nawet 700, dlatego ciezko to wyliczyc jak podaja ze polska miala 5 batalionow a rosja 6,5... skoro polowa sil ruskich byla poza bitwa, czesto tez podaje sie błednie ze dowodził Denisow, Denisow nie dowodził bo przybyl pod koniec bitwy cały ciezar dwodzenia przypadł Tormasowowi.

piechota:
2930 ludzi zatem bylo w piechocie nie licząc armat

wiemy ze Tormosow mial:
1,5 bataliona bylo jegrów
1 batalion kombinowany grenadierów (czyli taki który nie byl jednorodny, do konca)
ale łacznie 1700 żołnierzy
do tego niwatpliwe zwykła piechota (wiemy ze 2 bataliony atakuja srodkeim prosto na kosciuszke)

siły Tormosowa:
2 x jegrzy skirmishers (126)
3 x jegrzy (336)
2 x Life jeagers (224)
2 x grenadierzy pawłowscy (224)
2 xgrenadierzy (336)
1 x 2 belkowy muszkieter (336)
2 x 1 belkowy muszkieter (168)
to daje 1708 (wiki 1700)
kawaleria:
1x pawłogradcy husarze
1 x Life hussars
5x hussars
7x kazacy
co daje ok. 1200 ludzi w kawaleri

artleria:
2 x 6 cali
1 x unicorn 10 (niestety nieco przklamiemy na art bo ruskie maja 6! w unicie) on pojdzie na skrzydlo w przypadku mniejszej bitwy 1v1 czy 2v2 nalezy go nie kupować


pozostala piechota ok. 1270 ludzi to siły Denisowa
oraz kawaleria w sile: 1800 luda!!!

Piechota:
2x jegrzy (224)
2 x grenadier (336)
4 x conscript muszkieter (672)
1232 ludzi ogółem

kawaleria:
2 x pawłogradcy
1 x life hussars
11x huzarzy
6 x kozacy

artyleria: (wiekszy wagomir) zatem nie zabraknie 20, 10, 12 ma byc 19 dzial
1x12 ( 6 aramt)
1x20 unicorn (3 armaty)
1x10 unicorn (3 armaty)
1x6 konna (6 aramat)


----------------------------------------------------------------------------------

Polska
Obrona:
Armia polska jest dośc dobrze opisana, co prawda sa pomyłki i duzo błednych informacji przyklad 9 regimaet sama wikipedia podaje ze 1 batalion, a w opisie regimentu ze 2... braly udzial. inne zórdła podja mneijsze siły.

calkowite siły:
2440 wojsk regularnych łacznie z konnica (wg. wikipedi choc inne żrodła podaja mniejsze siły)

piechota:
3x 2nd regiment (123) 369 ludzi
3x grenadier (czapski) (123) 369 ludzi
3x 4th regiment (123) 369
2x liniowa piechota (123) 246 ludzi
2x woltyzer 84 ludzi
--------------
1437 (wikipedia: 1400 ludzi)

kawaleria:

10 szwadronow medalinskiego (ponoc w tej formacji byli ułani)
klopot z miara jesli źordal podja 400 osob to wychodzi ze szwadron ma 40 ludzi... anie 62-82 jak sa zrobione szwadrony w napleonic 3

zrobimy tak zmniejszymy ilosc unitów kawy zakraglajac w gore do pelnego unita:
wychodzi 7 kawaleri

zatem kawaleria:

medaliński:
2xhussars
5xułani

magnet (skormpowany, nieudolny itp)
6x hussars

biernacki (dobry zarządca)
2x hussars
1 xulani

Wirtemberg
1xkirasjer
---------------------------
1054 wikipedia: (wiki: 1040)

artyleria:
2 konne 6
2 pisze 6

-------------------------------
wojsko ochotnicze:
11xmilicja
2013 (wiki 1920)

Składy armii dla meczu 3v3

skala jednostek medium
kasa LARGE?
mapa les deux buttes








Składy armi dla meczu: 3v3



Scenariusze:

1. Scenariusz Denisow przybywa po 30 min. gry
2. Scenariusz Denisow przybywa po 15 min gry
3. Scenariusz Denisowa przybwa od razu



ROSJA

Strona atakująca Rosja:
zasady:
host - Lewe skrzydło gen Denisow 3000 luda, ustawia sie w najdalszym rogu mapy i czeka 15 min zaczytm zaczenie poruszac swoja armią.
do gry wchodzimy w tej kolejności:
Lewe skrzydlo rosja, sodek, prawe
po nich : prawe polska, srodek polska, lewe polska


skład:
Piechota:
2x jegrzy (224)
2 x grenadier (336)
4 x conscript muszkieter (672)
1232 ludzi ogółem

kawaleria:
1 x pawłogradcy
1 x life hussars
4x huzarzy
4 x kozacy
1x6 konna (6 aramat)

mysle ze odda to pospiech docierania klumny pod koniec bitwy (nie wszyskie siły)


środek: gen Tormasow
2 x Life jeagers (224)
2 x grenadierzy pawłowscy (224)
2 xgrenadierzy (336)
2 x 1 belkowy muszkieter
kawaleria:
1x pawłogradcy husarze
1 x Life hussars
5x hussars
1x kozacy
artyleria:
2 x 6 cali (12 armat)


prawe skrzydło:
wydzielona kolumna Pułkownik Pustowałow

Wydzielona kolumna powinna w pocżatkowej fazie być rozstawiona blisko srodka, czyli obok gen Tormasowa, w późniejszej fazie musi podjąc próbe ataku na prawym skrzydle, oczywiscie tak bylo historycznie, jak zagra gracz... to inna sprawa.

2 x jegrzy skirmishers (126)
3 x jegrzy (336)
1 x 2 belkowy muszkieter (168)
6 x kazacy
1x unicorn 10 (3 armaty)


POLSKA


Polska rozstawia sie blisko centrum, Kościuszko zajmuje skarpe przed soba, po lewj i prawej ustawia baterie armat, srodkiem zas poniżej armat ustawia w dlugiej lini swoja piechote, jednakże z uwagi ze mapa nie do konca oddaje ten teren, gracz ma swobode w ustawieniu piechoty, (natomiast musi sie wykazac nieco logika... bo niektrzy stawiaja piechote na skarpie... co jest idiotyczne, lepiej obstawic laski i przejscia na skarpe...)kosynierzy (milicja) sa ustawini na tyłach, oraz na lewym skrzydle, Brygadier Menżet ustawia sie po prawej stronie kościuszki, gen Zajączek utawia sie na lewej stronie kościuszki, w miare możliwosci obstawia najbliższy lasek tuż przed soba blisko centrum, do lasku kieruje woltyzerów i piechote, dobrze jak głowne siły kosciuszki wspomoga lewe skrzydło, oraz linie kawalerii. Obrońca musi byc świadomy iż tylko szbkie złamanie centrum rosji jest kluczem do wygranej, nadciągające posiłki rosjan Denisowa niewątpliwe zmienią losy bitw na korzyść Rosjan.
Polska strona nie może uzywac milicji w ostrzale, trzeba im na początku dać walkę wręcz ma to symbolizować ochotnicze oddziały kosynierów. Kościuszko musi obstawiac swoje skrzydła i w miare możliwości przekierowywać siły na wybrany odcinek, wiemy ze prawe skrzydło bedzie mieć duzo swobody poki nienadejdzie Denisow.

lewe skrzydło: Gen Zajączek z brygada Medalińskiego
2x woltyzer 84 ludzi
1 x grenadier
3xhussars
4xułani
2xmilicja stzelajaca
3x milicja niestrzelajaca


¦rodek: Gen Kościuszko
2x 2nd regiment
2x grenadier (czapski)
3x 4th regiment
2x liniowa piechota
5x milicja
1x kirasjer (konnica) książe witenberski
2x art 6 konna
2x art 6 piesza

Prawe skrzydło: Brygadier Menżet ( z magnetem, i biernackim)
1 x 2nd regiment
8 x hussars
1x ulani

Obrazek



Opracował Vondagar[/b]

Awatar użytkownika
Aron
Posty: 3005
Rejestracja: 06 kwie 2007, 12:00

Postautor: Aron » 17 mar 2012, 13:40

kurcze z checia zagrał bym te racławice
moze ktos chetny
na powtórke rozrywki?

Awatar użytkownika
IPL_Kerk Fortetze
Posty: 1747
Rejestracja: 19 sty 2011, 12:00
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: IPL_Kerk Fortetze » 17 mar 2012, 14:49

A dlaczemu to jest w karczmie?

Ja bardzo chętnie poprowadzę Pavlowskich jako Tormasow :D

Awatar użytkownika
Keczup
Posty: 545
Rejestracja: 31 paź 2010, 12:00
Lokalizacja: Częstochowa-Sląsk

Postautor: Keczup » 17 mar 2012, 15:20

Jakby były prowadzone zapisy to mógłbym zagrać Gen Zajączkiem:)


Wróć do „Karczma”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości

cron