I. Klan Imperium Polskie
- Nasze nieformalne stowarzyszenie (zwane dalej Klanem) posiada pełną nazwę: "Imperium Polskie" oraz tag: "IPL"
- Klan zrzesza miłośników gier z serii: Mount&Blade oraz Total War
- Językiem obowiązującym w klanie jest polski
- Celem naszej działalności są przede wszystkim:
- Dobra zabawa;
- Wspólne rozgrywanie treningów oraz bitew na scenach Mount & Blade i Total War;
- Udział w różnych turniejach, ligach, zawodach, wydarzeniach.
II. Organizacja Klanu
- W Klanie obowiązuje osiem rang:
- Rekrut - ranga przyznawana zaraz po pierwszych testach do Klanu na okres jednego miesiąca. Rekrut nie jest jeszcze członkiem Klanu, a jedynie pretendentem. Stara się dołączyć do naszej społeczności wykazując przy tym odpowiednią aktywność związaną z życiem Klanu, grami klanowymi oraz przez odpowiednie i nie budzące wątpliwości Klanowiczów zachowanie. Nie jest możliwe przedłużenie okresu rekruta. Istnieje jedynie możliwość awansu na wyższą rangę lub nie przyjęcia do Klanu.
- Giermek - ranga przyznawana po okresie rekrutacji. Giermek zostaje członkiem Klanu na okres minimum dwóch miesięcy. Może otrzymywać zadania od Rycerzy, a także od Strażników, które mogą ułatwić awans na wyższą rangę.
- Strażnik - ranga przyznawana po Giermku na okres minimum trzech miesięcy. Strażnik ma większe znaczenie oraz prawa niż Giermek. Za pozwoleniem Rycerstwa może pełnić opiekę nad niższymi rangą Klanowiczami wprowadzając ich w życie klanowe, jak również dbać o ich dobrą formę w obowiązujących grach klanowych. Strażnik jest przygotowywany do pasowania na Rycerza.
- Rycerz - pełnoprawny członek Klanu Imperium Polskie, który swoim zaangażowaniem oraz zachowaniem dostąpił zaszczytu dołączenia do Rady Rycerskiej dotychczasowym uczestnictwem w życiu klanowym oraz aktywnością w grach klanowych w randze Strażnika. Rycerz dołącza do Rady Rycerskiej, gdzie wraz z innymi Rycerzami decyduje o wszystkich sprawach dotyczących Klanu Imperium Polskie. Wspiera on płatne struktury na których funkcjonuje Klan poprzez dobrowolne składki. Każdy Rycerz posiada własny herb, a uzyskanie tej rangi jest możliwe tylko i wyłącznie poprzez "pasowanie" na oficjalnym Zlocie Klanu Imperium Polskiego.
- Paladyn - ranga przyznawana Rycerzowi za szczególne osiągnięcia na polu bitwy oraz honorową i nieskazitelną postawę.
- Nieaktywny Rycerz - Klanowicz, który nie bierze czynnego udziału w życiu Klanu Imperium Polskie. Mimo swojej nieaktywności utrzymuje kontakt z pozostałymi aktywnymi Klanowiczami oraz uczestniczy w zlotach.
- Były Rycerz - osoba, która była w Klanie Imperium Polskie w randze Rycerza. Przeniesienie do Byłego Rycerstwa może być spowodowane przez długi okres nieaktywności połączony z brakiem jakiejkolwiek komunikacji z aktywnymi członkami. Taka osoba może starać się o ponowne przyjęcie do Klanu, gdzie rekrutacja będzie prowadzona normalnie od rangi Rekruta, lecz na specjalnych zasadach, gdzie poszczególne okresy pomiędzy danymi rangami zostaną skrócone.
- Honorowy członek Klanu - zasłużony członek Klanu, który nie bierze czynnego udziału w życiu Imperium Polskiego.
- Każda decyzja o awansie lub też degradacji jest poprzedzona dyskusją w Radzie Rycerskiej, a także mogą zostać przeprowadzone dodatkowe testy dla osoby nominowanej. Końcowym etapem jest głosowanie z uzasadnieniem swojego głosu.
- Wszelkie obrady oraz głosowania na temat awansów i degradacji mogą przedłużyć okres kandydata/członka z daną rangą
- W klanie występuje pięć dodatkowych funkcji, które mogą obejmować wyłącznie Rycerze. Oprócz osoby piastującej daną funkcję do pomocy może zgłosić się chętny Rycerz, którego nazwa funkcji będzie poprzedzana przedrostkiem "Młodszy".
- Wojski - osoba dbająca o treningi, zajmująca się taktykami i dowodząca w bitwach turniejowych. Organizuje życie klanowe w obrębie gry klanowej Mount&Blade z prawem do stawiania ankiet w zakresie jej specjalności. Wojski ma prawo wyznaczyć zastępcę na czas swojej nieobecności.
- Emisariusz – osoba uprawniona do reprezentowania Klanu na zewnątrz.
- Konsul – osoba dbająca o sprawy wewnętrzne Klanu związane z przestrzeganiem statutu oraz postanowień w nich zawartych, włącznie ze stawianiem ankiet.
- Kwatermistrz - osoba dbająca o poprawną formę graficzną avatarów, bannerów, podpisów graficznych, szaty www Klanu z prawem do stawiania ankiet w zakresie jej specjalności.
- Dowódca Polowy - odpowiednik funkcji Wojskiego w grach Total War.
- W składzie Rady Rycerskiej obecni są wyłącznie aktywni Rycerze.
III. Głosowania, awanse, degradacje oraz nieobecności
- Głosowania:
- O wszystkich sprawach dotyczących Klanu stanowi Rada Rycerska.
- Wszelkie decyzje związane z przyjęciem do Klanu, awansem/degradacją lub wydaleniem z Klanu, a także w innych dziedzinach podejmuje Rada Rycerska.
- Każde głosowanie Rady odbywa się poprzez założenie ankiety na forum, którą może założyć Konsul lub też Rycerze pełniący dodatkowe funkcje, o ile zakładana ankieta dotyczy ich dziedziny.
- Członkowie Rady mają pięć dni na oddanie głosu. W ankiecie musi oddać głos minimum 50% + jeden członek Rady, w przeciwnym razie głosowanie jest nieważne. W szczególnych przypadkach czas głosowania może zostać przedłużony.
- Osoba głosująca zobowiązana jest umieścić do swojego głosu krótki komentarz - uzasadnienie.
- Ankiety w sprawach wszelakich są poprzedzone dyskusją na forum w odpowiednim dziale bądź też specjalnych radach zwołanych na klanowym komunikatorze głosowym.
- Wszelkie informacje o wynikach głosowania Rady w sprawach awansu, degradacji oraz wydalenia podaje Konsul w odpowiednim dziale na forum Imperium Polskie.
- Brak aktywności:
- Dłuższa nieaktywność członka nieposiadającego rangi Rycerza może prowadzić do degradacji, a ostatecznie do jego wydalenia z Klanu.
- Po 31 dniach braku aktywności Rycerza na używanych przez Klan komunikatorach oraz forum zostaje uznany za nieaktywnego i otrzymuje taki status na okres 90 dni, po których w związku z dalszą nieobecnością może zostać byłym lub honorowym członkiem Klanu. W szczególnych przypadkach, gdy Rycerz nie uczestniczy w życiu klanowym, lecz utrzymuje stały kontakt z członkami Imperium Polskie głosowanie w sprawie uhonorowania lub też wydalenia z Klanu zostaje wstrzymane.
- W przypadku powrotu Rycerza do aktywności prawo do głosowanie zostaje dla niego zawieszone na okres 31 dni od momentu pojawienia się komunikatu o powrocie.
- Rada Rycerska podejmuje decyzję w sprawie uznania członka za honorowego poprzez przeprowadzenie postępowania w tej sprawie, w której aktywni członkowie składają wnioski wraz z dowodami za lub przeciw. Wnioski są jednocześnie głosami za lub przeciw, dopuszczalne jest wstrzymanie się od głosu, jednak głos ten nie będzie brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.
- Wszelkie dłuższe nieobecności powinny być zgłaszane na forum lub też na poszczególnych czatach grupowych, aby uniknąć procesu degradacji/wydalenia.
IV. Obowiązki Klanowiczów oraz kandydatów
- Każdy kandydat oraz członek Klanu:
- Ma prawo oraz obowiązek posługiwania się klanowym tagiem "[IPL]" na platformie Steam.
- Zobowiązuje się do uczestniczenia w życiu klanowym poprzez integrację z pozostałymi członkami Klanu.
- Zobowiązuje się do uczestniczenia w treningach klanowych oraz pozostałych formach aktywności w danej grze klanowej, o ile zostanie powołany przez Rycerza pełniącego odpowiednią funkcję.
- Doskonali swoje umiejętności w danej grze klanowej, a swoją wiedzę przekazuje pozostałym członkom Klanu.
- Odnosi się do wszystkich z szacunkiem i honorem.
- Dodatkowo każdy kandydat:
- Zaprasza do swojej listy znajomych na Steam wszystkich aktywnych członków oraz pozostałych kandydatów w obrębie danej gry klanowej celem ułatwienia oraz usprawnienia przyszłej komunikacji oraz organizacji podczas treningów i meczy.
V. Warunki przystąpienia do Klanu Imperium Polskie
- Każda osoba ubiegająca się o członkostwo w Klanie musi zapoznać się z powyższym statutem.
- Kandydat nie może należeć do innego klanu o podobnym charakterze.
- Kandydat musi porozumiewać się w języku polskim.
- Kandydat musi mieć ukończone 18 lat.
- Kandydat jest zobowiązany do założenia konta na forum imperiumpolskie.pl gdzie w dziale rekrutacja składa swoje podanie zgodnie z treścią formularza.
- Kandydat musi korzystać z komunikatorów głosowych.
- Po złożeniu podania wymienionym w punkcie piątym kandydat musi rozgrać gry testowe oraz odbyć rozmowę z Rycerzem pełniącym funkcję Wojskiego lub Dowódcy Polowego, a także jednym dodatkowym aktywnym Rycerzem z Rady.