Reforma klanu Imperium Polskie
: 16 sty 2023, 21:40
Ogłoszenie zdecydowanie umieszczone z dużym opóźnieniem dlatego część wymienionych tu kwestii do wyjaśnienia (głównie w kwestii reorganizacji Rady Rycerskiej) zostało już rozstrzygniętych, zapis tych punktów jednak zostawiam w celach archiwalnych.
-------- Właściwa treść ogłoszenia poniżej ---------
Krótkim wstępem 30 października 2022 Rada Rycerska zebrała się na Discordzie by omówić przyszłość naszego klanu. Ustaliliśmy, że obecna forma klanowa się wyczerpała, i że klan potrzebuję drastycznej zmiany, poluźnienia zasad rekrutacji na gry oraz dołączenia do Rycerzy Imperium Polskiego (dalej w tekście będzie używane pojęcie robocze "CORE" na Rycerstwo). Ustalenia przegłosowane 1 Listopada 2022 roku:
1)CORE
1a) Grupa odpowiedzialna za organizacje naszego klanu jako całości, tworzeniu i zarządzaniu sekcjami, wspieraniu infrastruktury w postaci rocznej składki. W praktyce CORE będzie grupą obecnych rycerzy z możliwością dołączenia do nas przez członków stworzonych przez nas sekcji.
2a) Do CORE mogą dołączyć chętni członkowie sekcji z min 6 miesięcznym stażem, pełnoletni i polskojęzyczni oraz za rekomendacją dowódcy sekcji. Taka osoba może być zaproszona na comiesięczne spotkanie (dalej o tym w tekście) a CORE później decyduje większością głosów o przyjęciu w swoje grono nowej osoby
3c) CORE będzie spotykało się co miesiąc na klanowym Discordzie na godzinne/dwu godzinne spotkanie (w zależności od ilości tematów do omówienia) z twardymi ramami czasowymi - spotkanie trwające od 20-21 nie powinno się przedłużać. Na spotkaniu omawiamy sprawy organizacyjne CORE, finanse, ogólne omówienie obecnych sekcji, pomysły itd. Raport ze spotkań dla nieobecnych spisywany będzie na forum.
Spotkania odbywają się w ostatnie czwartki miesiąca 21:00 - 22:00.
2)Składka - 55zł rocznie
2b)Obecne (dotychczasowe) AKTYWNE rycerstwo ma prawo do rezygnacji ze składki ale musi to jasno zaznaczyć. Na dzień publikacji tego ogłoszenia na forum, deklaracje w tej sprawie zostały już zebrane. Rycerze nieaktywni będą mieli możliwość wyboru pozostania w CORE bądź przeniesienia do Honorowych Rycerzy z prawem do uczestnictwa na zlocie ale bez prawa o decydowaniu w sprawach klanowych i dostępu do tematu przeznaczonych dla CORE (takie osoby dalej mogą być członkami sekcji)
2c) Składka roczna jaką ustaliliśmy to 55zł rocznie. Kwotę ustaliliśmy na podstawie rocznych kosztów infrastruktury (domena, serwer www na stronę forum oraz aplikację). Przy 16 rycerzach jest to ok 31zł rocznie ale zdajemy sobie sprawę, że z tych 16 kilku może odmówić składki, ponadto nadwyżkę będziemy mogli poświęcić na jakiś inny rodzaj infrastruktury (lub mieć nadwyżkę w przypadku rosnących cen) bądź gadżety dla rycerzy - na co przeznaczamy pieniądze będzie ustalane na spotkaniach)
2d) Pieniądze z tej składki NIE MOGĄ BYĆ PRZEZNACZONE NA ZLOT. Za finanse i organizację zlotu odpowiedzialna jest osoba organizująca zlot. Chodzi o to by osoby nieprzyjeżdżające na zlot nie czuły się poszkodowane, że ich środki są na to przeznaczane.
2e) Roczna kwota może ulec zmianie w zależności od rosnących cen infrastruktury, inflacji itd. Kwota składki będzie ustalana na spotkaniach CORE
3)Sekcje
3a) Sekcje są osobnymi jednostkami organizacyjnymi w ramach gry, moda zarządzanymi przez dowódców sekcji.
3b) Nie ma żadnych ograniczeń co do założenia sekcji - nie musi być to gra historyczna, strategiczna etc.
3c) Aby otworzyć sekcje, członek CORE musi stworzyć temat na przebudowanym forum (o przebudowie dalej w tekście), w którym umieści następujące informacje:
- Gra na jaką chciałby założyć sekcje
- Dowódcy sekcji, inne przewidziane funkcje
- Spodziewania ilość ludzi oszacowana na podstawie zainteresowania grą, rozgrywkami klanowymi na scenie, znajomościami w środowisku gry
- Cel sekcji: np rozgrywki ligowe, rekonstrukcja historyczna, eventy, grupa milsimowa.
- Wiek rekrutacji
- Sposób rekrutacji
- Czy będzie wymagany serwer - jak będzie opłacony?
- Ryzyko zamknięcia sekcji i przewidziany scenariusz na taką ewentualność : co z ludźmi z sekcji, co z infrastrukturą etc.
3d) Otwarcie sekcji musi być przegłosowane jednomyślnie
3e) Na forum dowódcy sekcji mają obowiązek prowadzić rejestr członków sekcji - kto, kiedy dołączył, kiedy zrezygnował, kiedy został wyrzucony.
3f) Dowódcy sekcji mają prawo do wyrzucenia danej osoby bez konsultacji z CORE
3g) Osoby z CORE niezwiązane z sekcją mają prawo to otworzenia głosowania na forum w tematach sekcyjnych (likwidacja sekcji, wyrzucenie osoby z sekcji i inne) - ma to na celu stanowić pewną możliwość kontroli nad sekcjami w przypadku wyraźnych naruszeń, psucia dobrego imienia grupy.
3d) Ogólne ramy rekrutacji dla wszystkich sekcji to:
- wiek minimum 16 lat ale preferowana pełnoletność
- kultura osobista i opanowanie
- brak konieczności polskiego języka - Żeby nie blokować możliwości rozwoju sekcji jeśli organizator stwierdzi, że sekcja nie musi komunikować się po polsku - można zapraszać obcokrajowców.
4) Funkcje w CORE
4a) Likwidacja stanowiska konsula oraz wojskiego i emisariusza. Te funkcje mogą być wprowadzone w innej formie/nazwie wg uznania dowódcy sekcji wewnętrznie w sekcjach. Siła rzeczy wojski to nic innego dowódca sekcji.
4b) Rozszerzenie funkcji kwatermistrza - osoba odpowiedzialna za oprawę graficzną, infrastrukturę (serwer, aplikacje, strona) Kwatermistrz nie jest funkcją na wyłączność, może być ich kilka z podziałem obowiązków.
4c) Funkcja prowadzących spotkanie (nazwa do ustalenia) pilnowanie agendy, dyskusji, raportowanie spotkań, rozwiązywanie sporów) - brzmi jak konsul ale konsul wg starych zasad nie powinien się udzielać organizacyjnie w poszczególnych sekcjach.
4d) Skarbnik
5) Forum i strona
5a) Przebudowa forum na potrzeby nowej organizacji naszej grupy.
- Podfora sekcji w której dowódcy będą musieli prowadzić rejestr członków sekcji
- likwidacja/ przeniesienie działów Mount and Blade do podforum sekcyjnego
- zarchiwizowanie starych tematów.
- dalsze prace zgodnie z ustaleniami na spotkaniach comiesięcznych.
- omówienie i przebudowa strony internetowej (do przedyskutowania)
6) HISTORIA IPL
W związku z tym, że jest to najdrastyczniejsza zmiana organizacji naszego klanu - bardzo ważne jest aby nasz klan pielęgnował historie i korzenie, z których się wywodzi. Większość z nas dołączyła tu do już stworzonej grupy - dlatego musimy szanować to co zastaliśmy. Najważniejszym punktem będzie dokończenie i dbanie o Kroniki Imperium Polskiego.
Organizacja memoriałów, eventów bądź każda aktywność nawiązująca do naszej historii będzie mile widziana. Klan się zmienia ale powinniśmy pamiętać o naszych korzeniach.
-------- Właściwa treść ogłoszenia poniżej ---------
Krótkim wstępem 30 października 2022 Rada Rycerska zebrała się na Discordzie by omówić przyszłość naszego klanu. Ustaliliśmy, że obecna forma klanowa się wyczerpała, i że klan potrzebuję drastycznej zmiany, poluźnienia zasad rekrutacji na gry oraz dołączenia do Rycerzy Imperium Polskiego (dalej w tekście będzie używane pojęcie robocze "CORE" na Rycerstwo). Ustalenia przegłosowane 1 Listopada 2022 roku:
1)CORE
1a) Grupa odpowiedzialna za organizacje naszego klanu jako całości, tworzeniu i zarządzaniu sekcjami, wspieraniu infrastruktury w postaci rocznej składki. W praktyce CORE będzie grupą obecnych rycerzy z możliwością dołączenia do nas przez członków stworzonych przez nas sekcji.
2a) Do CORE mogą dołączyć chętni członkowie sekcji z min 6 miesięcznym stażem, pełnoletni i polskojęzyczni oraz za rekomendacją dowódcy sekcji. Taka osoba może być zaproszona na comiesięczne spotkanie (dalej o tym w tekście) a CORE później decyduje większością głosów o przyjęciu w swoje grono nowej osoby
3c) CORE będzie spotykało się co miesiąc na klanowym Discordzie na godzinne/dwu godzinne spotkanie (w zależności od ilości tematów do omówienia) z twardymi ramami czasowymi - spotkanie trwające od 20-21 nie powinno się przedłużać. Na spotkaniu omawiamy sprawy organizacyjne CORE, finanse, ogólne omówienie obecnych sekcji, pomysły itd. Raport ze spotkań dla nieobecnych spisywany będzie na forum.
Spotkania odbywają się w ostatnie czwartki miesiąca 21:00 - 22:00.
2)Składka - 55zł rocznie
2b)Obecne (dotychczasowe) AKTYWNE rycerstwo ma prawo do rezygnacji ze składki ale musi to jasno zaznaczyć. Na dzień publikacji tego ogłoszenia na forum, deklaracje w tej sprawie zostały już zebrane. Rycerze nieaktywni będą mieli możliwość wyboru pozostania w CORE bądź przeniesienia do Honorowych Rycerzy z prawem do uczestnictwa na zlocie ale bez prawa o decydowaniu w sprawach klanowych i dostępu do tematu przeznaczonych dla CORE (takie osoby dalej mogą być członkami sekcji)
2c) Składka roczna jaką ustaliliśmy to 55zł rocznie. Kwotę ustaliliśmy na podstawie rocznych kosztów infrastruktury (domena, serwer www na stronę forum oraz aplikację). Przy 16 rycerzach jest to ok 31zł rocznie ale zdajemy sobie sprawę, że z tych 16 kilku może odmówić składki, ponadto nadwyżkę będziemy mogli poświęcić na jakiś inny rodzaj infrastruktury (lub mieć nadwyżkę w przypadku rosnących cen) bądź gadżety dla rycerzy - na co przeznaczamy pieniądze będzie ustalane na spotkaniach)
2d) Pieniądze z tej składki NIE MOGĄ BYĆ PRZEZNACZONE NA ZLOT. Za finanse i organizację zlotu odpowiedzialna jest osoba organizująca zlot. Chodzi o to by osoby nieprzyjeżdżające na zlot nie czuły się poszkodowane, że ich środki są na to przeznaczane.
2e) Roczna kwota może ulec zmianie w zależności od rosnących cen infrastruktury, inflacji itd. Kwota składki będzie ustalana na spotkaniach CORE
3)Sekcje
3a) Sekcje są osobnymi jednostkami organizacyjnymi w ramach gry, moda zarządzanymi przez dowódców sekcji.
3b) Nie ma żadnych ograniczeń co do założenia sekcji - nie musi być to gra historyczna, strategiczna etc.
3c) Aby otworzyć sekcje, członek CORE musi stworzyć temat na przebudowanym forum (o przebudowie dalej w tekście), w którym umieści następujące informacje:
- Gra na jaką chciałby założyć sekcje
- Dowódcy sekcji, inne przewidziane funkcje
- Spodziewania ilość ludzi oszacowana na podstawie zainteresowania grą, rozgrywkami klanowymi na scenie, znajomościami w środowisku gry
- Cel sekcji: np rozgrywki ligowe, rekonstrukcja historyczna, eventy, grupa milsimowa.
- Wiek rekrutacji
- Sposób rekrutacji
- Czy będzie wymagany serwer - jak będzie opłacony?
- Ryzyko zamknięcia sekcji i przewidziany scenariusz na taką ewentualność : co z ludźmi z sekcji, co z infrastrukturą etc.
3d) Otwarcie sekcji musi być przegłosowane jednomyślnie
3e) Na forum dowódcy sekcji mają obowiązek prowadzić rejestr członków sekcji - kto, kiedy dołączył, kiedy zrezygnował, kiedy został wyrzucony.
3f) Dowódcy sekcji mają prawo do wyrzucenia danej osoby bez konsultacji z CORE
3g) Osoby z CORE niezwiązane z sekcją mają prawo to otworzenia głosowania na forum w tematach sekcyjnych (likwidacja sekcji, wyrzucenie osoby z sekcji i inne) - ma to na celu stanowić pewną możliwość kontroli nad sekcjami w przypadku wyraźnych naruszeń, psucia dobrego imienia grupy.
3d) Ogólne ramy rekrutacji dla wszystkich sekcji to:
- wiek minimum 16 lat ale preferowana pełnoletność
- kultura osobista i opanowanie
- brak konieczności polskiego języka - Żeby nie blokować możliwości rozwoju sekcji jeśli organizator stwierdzi, że sekcja nie musi komunikować się po polsku - można zapraszać obcokrajowców.
4) Funkcje w CORE
4a) Likwidacja stanowiska konsula oraz wojskiego i emisariusza. Te funkcje mogą być wprowadzone w innej formie/nazwie wg uznania dowódcy sekcji wewnętrznie w sekcjach. Siła rzeczy wojski to nic innego dowódca sekcji.
4b) Rozszerzenie funkcji kwatermistrza - osoba odpowiedzialna za oprawę graficzną, infrastrukturę (serwer, aplikacje, strona) Kwatermistrz nie jest funkcją na wyłączność, może być ich kilka z podziałem obowiązków.
4c) Funkcja prowadzących spotkanie (nazwa do ustalenia) pilnowanie agendy, dyskusji, raportowanie spotkań, rozwiązywanie sporów) - brzmi jak konsul ale konsul wg starych zasad nie powinien się udzielać organizacyjnie w poszczególnych sekcjach.
4d) Skarbnik
5) Forum i strona
5a) Przebudowa forum na potrzeby nowej organizacji naszej grupy.
- Podfora sekcji w której dowódcy będą musieli prowadzić rejestr członków sekcji
- likwidacja/ przeniesienie działów Mount and Blade do podforum sekcyjnego
- zarchiwizowanie starych tematów.
- dalsze prace zgodnie z ustaleniami na spotkaniach comiesięcznych.
- omówienie i przebudowa strony internetowej (do przedyskutowania)
6) HISTORIA IPL
W związku z tym, że jest to najdrastyczniejsza zmiana organizacji naszego klanu - bardzo ważne jest aby nasz klan pielęgnował historie i korzenie, z których się wywodzi. Większość z nas dołączyła tu do już stworzonej grupy - dlatego musimy szanować to co zastaliśmy. Najważniejszym punktem będzie dokończenie i dbanie o Kroniki Imperium Polskiego.
Organizacja memoriałów, eventów bądź każda aktywność nawiązująca do naszej historii będzie mile widziana. Klan się zmienia ale powinniśmy pamiętać o naszych korzeniach.